torsdag 30 april 2009

Körkort

Jag har tagit körkort :) Nu behöver jag bara köpa en bil, sen är jag fri. Och imorgon flyttar Ludys rumskompis - hon har till och med börjat att packa nu.

Hela dagen gick åt till körkortstestet - även fast själva teoridelen tog i princip 10 minuter, och uppkörningen, 10 minuter. Det var papper hit och dit (så klart), sen väntetid till uppkörningen. Uppkörningsinspektören sa inte ens hej och var vädligt sakligt och kortfattad. Sen fick jag inte ens feedback på vad som jag kan förbättra. Det jag var oroligt för (eller egentligen var jag orolig för allt eftersom alla sagt att det är så lätt) var fickparkeringen. Jag har i princip aldrig fickparkerat eftersom jag aldrig haft behovet i Stockholm. Luckan man skulle fickparkera på var jättestor, så det var hur lungt som helst, jag backade bara in.

På vägen hem från jobbet passerade jag ett område där det fanns jättefina träd som var skulpterade som djur.



Just det, jag har fått ett par nya skor av Angela. För några år sen glömde hennes kompis ett par gråa Converse hemma hos henne, sen har de inte haft nån kontakt (hon och kompsien alltså, skorna har hon sett varje dag). Hon känner ingen med så små fötter, tills hon träffade mig. Och jag som älskar Converse :)


Jag har också insett att pga att jag varit internetlös hemma, och uppdaterat om vad jag gjort på bloggen, så blev varannan mening då jag pratade med bejb "Ja, jag vet, jag läste det på bloggen". Härligt att vår kommunikation sker via en blogg :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar