söndag 3 maj 2009

Eget rum och EBM-klubb

Till min förvåning hade faktiskt Ludys föredetta rumskompis flyttat ut alla sina grejer när vi kom hem i torsdags. Vi började genast att flytta om Ludys möbler för att se hur vi ska lägga upp det. Dock fick jag spendera ytterligare två nätter till på soffan eftersom jag inte äger någon säng. Fredagskvällen spenderade jag med att packa upp alla mina kläder och hänga in i min walk-in-closet. Badrummet är förresten ganska lustigt, för handfatet är så lågt att jag känner mig jättelång.

Lägenheten var från början två identiska ettor, sen slog de ut vardagsrummsväggen och gjorde den till en trea (två sovrum, och ett stort vardagsrum som delas av i mitten av ett valv)
Bilder:
1 Delen av det stora rummet där vi har köksbordet
2. Bardisken till köket
3. Vardagrummet
4. Myshörnan (vi hade för mångas offor så vi visste inte vad vi skulle göra av den sista)



På lördagen begav vi oss till Ikea. Det är lite lustigt att Ikea är i princip den billigaste möbelaffären här, men den är dyrare än i Sverige. Sängarna här är som sagt helt annorlunda och jag hade väldigta porblem att bestämma vad jag skulle ha. När jag väl bestämt mig och betalat och gick för att hämta ut mina grejer så visade det sig att jag ändå inte kunde få sängramen eftersom den låg långt upp på lagret. Sen visade det sig iof att det vara bra, för jag hade även köpt en färdigmonterad byrå i fyndhörnan, så det skulle inte fått plats på flaket.

Jag fixade iordning så mycket det gick i mitt rum med madrass på golvet, byrån, och så satte jag upp gardiner. Det ser nästan ut som ett rum. Jag har även fått ärva skrivbordet från tjejen som bodde där innan


Vi ska till Ikea om en timme och hämta min sängbotten.

Igår kväll (Lördag) gick Ludy och jag till en klubb som spelade goth/industrial/EBM. Gissa om jag blev förvånad av att hitta en sån klubb i Houston. Dock var det ganska lite folk. Och det hade varit roligare om ljuskillen inte försvunnit så att dansgolvet inte behövde vara kolsvart. Under kvällen bjöds det både på dansgolv, en erotisk dansös och en konsert. På tal om den erotiska dansösen - jag tror inte riktigt att jag förstod konceptet - hon var lite lättkädd, och så hade hon en gigantisk ballong som hon snurrade runt i luften. Det var allt hon gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar