söndag 31 maj 2009

De senaste 2 veckorna

Här kommer en kort sammanfattning om de senaste två veckorna.

Det tog en timme och 15 minuter för bejb att komma från flygplanet och genom säkerhetskontrollen. Jag hann bli lite lagom nervös att han missat flyget eller fastnat i någon kontroll.

Under hans tid här har vi hunnit med att besöka flera amerikanska affärer som Target, och Walmart. Vi promenerade (!) även till Gallerian och var där en eftermiddag. Det är den största Gallerian i Texas, och sjunde största i USA. Vi gjorde även ett flertal besök på Movie exchange. $4 för en begagnad film - farligt. Jag har redan byggt upp en lite filmsamling.

Vi upptäckte även varför alla så krampaktigt höll fast i sina vagnar pa Walmart. Lämnar man sin vagn i mer än fem minuter så blir den snodd, även om det är varor i. De plockade helt enkelt ut varorna och la dem på golvet där vagnen stod. De var dock snälla och plockade även ut det billås som låg i vagnen när vi hittade den (det var inte ett nytt lås).

I dryckesväg prövade vi på iste med tapioca (runda små gelebollar). Han satsade på att äta upp alla gelebollar, men skippade den sista halvlitern av isteet. I matväg blev det amerikanska ställen som Jack in the Box, IHOP (international house of pancaces), Cheesecake factory men även lite sushi (amerikaniserad så klart - rullar med cream cheese), italienskt och hemlagat. Vi upptäckte faktiskt en jättebra italiensk restaurang på gångavstånd från lägenheten.

På tal om att promenera här...man gör inte det. Det finns knappt några övergångsställen, eller trottoarer. Och där det väl finns övergångsställen - där blir det röd gubbe när man inte ens hunnit en tredjedel över vägen.

En dag spenderade vi på Houston zoo. Det var väldigt mysigt, det var en skön utflykt från det gråa Houston. Den kvällen följde vi med Ludy ut. Det blev en...speciell kväll. Först åkte vi till hennes favoritbar, poison girl. Det var trevligt. Sen vidare till en halvtom, mörk bar - mindre trevligt. Tillsist skulle vi till ett dansställe...trodde jag... Det luktade möggel när man kom in. På scenen stod en färgad man i lila ormskinnskavaj och skrek James Brown låtar. Min drink smakade konstigt så jag drack inte ens upp den. Och när jag väl kollade upp i taket såg jag att det var helt vitt av möggel... Riktigt otrevligt.

På tal om utgång så var vi även på en klubb som spelade electro och house. Mycket bättre. Tyvärr så var det valdigt få människor där. Bejb fick, mot sin vilja, en privat sexig dans av en kille som spanat in honom hela kvällen. Haha.

Vi hann även med att två gånger åka till en arkadhall. Den var stängd båda gångerna. Vi var på en annan, öppen, arkadhall också - fast den var riktigt dålig med gamla spel. Det mesta man kunde göra där var automater där man vann kuponger som man sedan kunde byta in mot skräp i deras shop.

Det var tänkt att vi skulle göra en road trip till Austin och San Antonio - men när vi upptäckte att halva Schlitterbahn, en vattenpark vi ville åka till, var stängd bestämde vi att stanna kvar här istället och göra en dagsutflykt till Schlitterbahn i Galveston istället. Det blev en underbar dag! Vi hade jätteroligt. En av våra favoriter blev lazy river - man flöt omkring på en ring i en flod som gick runt vattenparken. Under tiden lyckades en fågel, som hade ätit riktigt mycket samt var dålig i magen, pricka in mig. Dessvärre glömde vi solkräm. Så vi blev härligt röda. Jag hade på mig min nya baddräkt som är som ett kors framtill - det är en intressant bränna jag har :p

Vi var också på Akvariet. Det var ganska litet, men jättefint. Vi åt middag där, mitt i rummet fanns ett gigantiskt akvarium med fiskar och hajar som man kunde titta på samtidigt som man åt upp deras släktingar.

Slut på den korta sammanfattningen. Jag ska försöka uppdatera bloggen oftare nu igen.

1 kommentar:

  1. Hello, tänk om man skulle göra likadant på en hamburger-restaurang, att man får titta på några kor samtidigt som man äter dem.. det hade varit ännu mer udda. eller titta på växande potatis samtidigt som man äter pommes..
    puss

    SvaraRadera