torsdag 14 maj 2009

Lyxtillvaro

Så en kort uppdatering om de senaste dagarna. Kursen är verkligen jättebra och jag lär mig faktiskt saker. Igår blev vi körda till en "mall". Jag förväntade mig ett stort köpcenter, men upptäckte att det bara var en stor gata med massa affärer (bara fina såna som Gucci och Burberry). Vi åt middag (jättegod svärdfisk) och åkte sen hem.

Idag efter kursen skulle vi få åka till San Francisco. De hade sagt att de anlitat en limousin service för att köra oss. Jag antog bara att det var som flygplats limousinerna - lite finare bilar (om ens det). Men det var faktiskt en riktig vit limousin.

Innan vi åkte till restaurangen stannade vi vid piren där man bl.a kan se Alcatraz:

Sedan begav vi oss till en chokladaffär - priserna var skyhöga och det kändes som att det var värsta turistfällan. Nästa stopp blev Golden Gate bron. Självfallet blåste det galet mycket - så jag fick en fin bildserie med rufsigt hår och en kjol på rymmen - det är nog helt enkelt inte tänkt att jag ska ha några tydliga kort på mig på bloggen :p



Tillslut begav vi oss till restaurangen, där vi fick beställa vad vi ville från menyn (i matväg). Eftersom vi är i USA så är portionerna enorma, självfallet lyckades inte jag äta upp det jag beställt :p

På fredag får jag se min älskling, och på lördag får jag se min älskling. Oooo, kan inte bli bättre än så!

1 kommentar:

  1. Märks att du nu har bejb på besök, du glömmer ju helt bort alla andra :P

    SvaraRadera