fredag 8 maj 2009

Min nya kärlek



Idag skedde det - jag köpte henne. En orange Mitsubishi Eclipse från 2007. Min nya kärlek - lessen bejb du kommer inte längre vara den enda i mitt liv - nu får du dela min kärlek med en tjej. Jag har inte kommit på något bra namn än dock - någon som har ett bra förslag?

Jag körde hem henne helt själv. Det var lite skrämmande att köra själv - speciellt eftersom jag inte hittar så bra. Men det gick faktiskt bra. Väl hemma insåg jag baksidan att att vara bilägare. Ungefär var femte minut var jag tvungen att kolla ut genom titthålet på dörren för att försäkra mig om att hon stod kvar...

Nu kan jag äntligen ta mig fram!

Nu ser jag fram emot kursen i Californien som jag ska på nästa vecka. Jag kommer hem på fredag kväll. På lördagen kommer min älskling. Wiiie. Så mycket att se fram emot nu!

Förövrigt- jag var ute och gick ett ärende vid halv nio imorse. Jag tyckte redan då att det var för varmt. Jag tror att sommaren kommer att bli olidlig.

Idag fick jag förresten veta att de äntligen godkänt att jag ska få ersättning för engelskatestet jag behövde göra. Nu förstår jag varför det tagit så lång tid - jag fick se mailkonversationen om att göra ett undantag för mig (man ska lämna in kvitton senaste efter 60 dagar - testet gjorde jag i September) - det är åtta personer som har godkänt det, tydligen var det tom uppe på vädligt höga instanser och högt uppsatta personer.

Jag lyckades även skaffa parkeringsplats idag. Till min stora glädje fick jag plats på den gated parkeringen jag ville ha. Den är enbart till för personal - jag var lite orolig att de skulle se mig som student och vägra mig plats. Men det var inga problem. 24 dollar i månaden. Och försäkringen, oj den ska vi inte ens prata om. Eftersom jag inte har någon kredithistoria eller körhistoria är det äckligt dyrt - över $200 i månaden. Den som sa att det är billigt i Houston måste varit full.

Tog även ett kort på våran kartonguppsamlingsplats. Visst har vi byggt ett fint berg?

3 kommentarer:

  1. Japansk bilmodell, så orientinspirerat:
    Wei-Wei(pronounced Way-Way)
    Du befinner dig i USA så mer Amerikanska/Engelska namn:
    elsie, elise(använder bara bokstäver ur modellnamnet)
    princess
    Svenskare namn
    Maggan
    Bettan, osv

    SvaraRadera
  2. Hej Bejb!

    Hon är ju asläcker! Det är nästan så att man blir svartsjuk på att du kommer tycka om bilen mer än mig! (det kanske du förresten redan gör *snyft*)

    /Smurf

    SvaraRadera
  3. Smurf, inte då. Man kan ju inte jämföra bilar och människor. Du är ju min smurf, ingen bil i världen kan ersätta dig (även fast jag måste erkänna att den är mycket bättre på att ta mig från punkt a till punkt b än vad du är)

    SvaraRadera