söndag 5 april 2009

Fördom 4: Allt är större i Texas

I alla fall i matväg. Ludy tog med mig till affären så att jag kunde fylla på med lite mat till frukosten. Jag köpte ett gigantiskt paket med flingor samt en enorm kartong med gigantiska jordgubbar - de var stora som äpplen (och då överdriver jag inte ens). Två jordgubbar räckte för att fylla en skål.



Igår gick vi ut till en bar som heter Poison girl. Den var trevligt. Det enda otrevliga där var en kille som konstant försökte ragga upp mig, bland annat genom att visa sin poilsbricka. Jag trodde det var en skämtbricka - tydligen blev han väldigt förnärmad över att jag inte trodde på honom, så han skulle prompt visa mig tre olika id-kort som visade att han var polis. På pin kiv trodde jag fortfarande inte på honom - vilket gjorde honom väldigt frustrerad. Jag försökte hinta till Ludy att jag ville gå - jag frågade om inte hon ville gå hem och plugga lite inför sin tenta som hon hade idag. Vi måste visst jobba lite på vår kommunikation - för hennes svar blev att det var lugnt och att hon inte alls behövde gå.

För övrigt så stänger alla barer och klubbar vid två här.

Idag har vi som sagt handlat mat och ätit sushi med en av hennes kompisar. Det är så fascinerande att man till och med kan amerikanisera sushin - bland annat fanns det rullar med friterad räka samt rullar med philadelphia ost i. Och på tal om att allt är större i Texas - jag kunde knappt få in en helt sushibit i munnen - när jag väl lyckades såg jag ut som en fullproppad hamster.

2 kommentarer:

  1. Wow, vilken stor jordgubbe! Jag vil också bo Texas! Undrar hur myggorna ser ut där...

    SvaraRadera
  2. haha.. helt fantastiska jordgubbar! :D

    SvaraRadera