torsdag 2 april 2009

Fråga, och du skall finna

Idag fick jag återigen uppleva att saker och ting redan finns - men man måste fråga om det. Som mitt mailkonto - det är oklart hur länge det funnit, men jag fick inte reda på dess existens förrän jag ringde och frågade när jag skulle få det. Och mitt inpasseringskort som inte funkar på några dörrar - när jag frågar om hur lång tid det tar innan det blir aktiverat blir svaret det självklart "så fort jag lägger in det i systemet, det kan jag göra på en gång" (Varför inte på en gång då jag fick kortet kan man fråga sig...)

Jag har även upptäckte följande - amerikanare är rädda för baciller (trots heltäckningsmattan i var mans hem):



När jag höll på att packa upp varor i labbet hittade jag en förpackning med handskar. Är det inte de coolaste labbhandskarna ni sett? Jag är kär (kan man bli kär i labbhandskar?)


Det har även blivit ändrade planer om flytten - den kommer att ske på fredag istället för imorgon. Hon har även lovat att ta med mig ut på fredag och visa lite av Houstons berömda (nej) nattliv. Jag passade på att tvätta så att jag har lite rena kläder när jag flyttar (trots att våra grejer kom genom tullen för över en vecka sen så har de fortfarande inte levererats). Tvättmaskiner här ser inte ut som i Sverige, utan de ser ut så här (uppifrån):

2 kommentarer:

  1. Shit vilka coola handskar! Jag var kär i våra vi har på jobbet för de är knall-lila men de där var ju ännu coolare!

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig väldigt ute! Jag har varken svarta eller lila handskar. Kan tror att det är dags att protestera... ska vägra använda mina tråkiga/ofärgade/svensson handskar! Får hellre dö av kemikalieförgiftning.

    SvaraRadera