onsdag 29 april 2009

Två dagar till

Internet fungerade finemang igår natt och imorse. Sen idag när jag kom hem från jobbet skulle jag fixa det till Ludys dator. Det gick bra, sen skulle vi även lägga in det på mobilen. Men då bröts kopplingen helt. Ingen av datorerna eller mobilen kom åt internet. Jag försökte fixa med olika inställningar, utan framgång. Efter en kvart kom jag på den briljanta idén att jag skulle starta om modemet och routern. Jag drar ut sladdarna, varpå hennes rumskompis ropar "Hey, did you just unlpug my power cord?" Det visar sig att hon hade dragit ut sladden till modemet (när vi höll på) utan att säga något. Sen blir hon sur när jag råkar dra ut hennes sladd (bara för att jag antar att det forfarande var våra sladdar som var ikopplade). Det finns hur många uttag som helst i den här lägenheten, men hon skulle promt dra ut modemsladden just när jag fixade internet på Ludys dator. Svensk som jag är knöt jag näven i fickan och sa inte ett ord.

Väl färdig med datorproblemen var jag hungrig. Jag slängde lite skräp och såg påsen med fryst kött och grönsaker vi inte orkade tillaga när vi grillade för någon vecka sedan. Nu blev jag lite irriterad. Hade hon slängt våran mat. Men sen visade det sig att det var Ludy, för hon trodde att det växte mögel på den. Jag förklarade att mögel inte växer i minusgrader, och sen lagade jag pytt-i-panna av maten. Ludy var väldigt imponerad, jag tror aldrig jag hört någon vara så imponerad av pytt-i-panna förut. Och hon var helt överraskad av kombinationen pytt-i-panna och stekt ägg. Tydligen var det en vinnande kombination.



Jag har för övrigt återigen blivit förkyld. Tack för det AC. Jag fryser så himla mycket på labbet att jag måste gå ut för att värma mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar