fredag 24 april 2009

Glassbar

I tisdags var vi och köpte glass på en glassbar. Man valde en smak på glass, sen vilka tillbehör man ville ha i (jordgubbar, daim, marshmallows, nötter etc). Sen blandade glassmannen ihop det på ett marmorbord och serverade i en kexbägare. Väldigt gott!

En sak jag lärt mig om min rumskompis; hon kan inte erkänna när hon har fel. Jag frågade henne om hon vet varför isbjörnar inte äter pingviner. Hon visste inte, och jag förklarade att det beror på att de bor på olika sidor av jordklotet. Hon vägrade tro mig, och sa att jag som civilingenjör borde kunna sånt, och att jag skulle lite på henne eftersom hon läser biologi. Nästa dag skickade jag en länk från Wikipedia. Istället för att erkänna att hon hade fel så sa hon att jag borde veta bättra än att ha wikipedia som källa. Min källa är opålitlig, alltså har hon rätt. Hej intelligent design! Intressant att se att det finns de som är värre förlorare än mig :p

Ett företag bjöd på gratislunch. Gratisluncher här består av en box med en macka, en kaka, chips och någon grönsak. Jag är så trött på det vita brödet så jag tog det vegetariska alternativet som hade ett mer fiberrikt bröd. Tydligen anser de som gjorde lådan att vegetarianer är mer hälsosamma, istället för en kaka fick jag fruksallad och istället för vanliga chips fick jag sådana som hade bakats i ugnen och alltså innehöll mindre fett.

Jag hade för övrigt tänkt lägga upp en kort videosnutt på vår lägenhet, men minneskortsläsaren på jobbdatorn fungerar inte, så det får bli en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Yes, nu ligger jag i fas igen i din blogg! Puh, vad mkt du skriver!
    På tal om glass så har Café kåkbrinken bytt glassleverantör från lejonet&björnen till Ben&Jerry! Gick förbi där idag och de har målat hela cafét i Ben&Jerry-mönster och har hu mkt gott som helst! Bless America! Kunde inte gå dit och okynnesäta helt själv, ska dra med mig nån spraydate dit nån solig dag :P
    puss puss

    SvaraRadera
  2. Gud vad det är roligt att läsa om allt galet som händer, USA är onekligen ett faschinerande land. Bäst är fortfarande att de tror att Sverige är ett u-land och ska introducera nya saker som torktumlaren för dig ... Jag har full förståelse för hur mycket man kan tröttna på vitt bröd när inga alternativ finns! I New York lyckades jag till slut lokalisera ett bageri där jag kunde köpa semi-grovt bröd, inte deras "grova" rye bread som skiftar lite åt det ljusbruna hållet om man håller det i skuggan, dock med enda nackdelen var att det kostade 100 kr limpan! Men att deras glass är otroligt mumsig det kan ingen ta ifrån dem ... inte konstigt att de anser att övervikt är normalt ;)

    Piss och krän

    SvaraRadera