söndag 12 april 2009

Matförgiftning

Man skulle kunna tror att en sån religiös stat skulle ha halvdag i fredags...men inte då. Till lunch åt jag sushi. Här i USA är de väldigt förtjusta i rullar, ofta äter de samma sort. Jag hittade låda med blandade rullar - den kulinariska höjdpunkten måste varit gurk-sushin :p (dvs gurka och ris).


Ludy hämtade mig på jobbet vid halv fyra. Vi åkte och mötte upp med hennes kompisar och åt kräftor. Det var nog de minsta och de tråkigaste kräftorna jag någonsin ätit. Om dessa skulle fångats i Sverige skulle man inte fått ta dem för att de var så små. Och inte nog med att de var små - de hade även kokats i vatten utan kryddor. Sen fick man doppa dem i smält smör och grillkrydda.

Vi åkte vidare till en utomhusbar där vi spelade basket och kastade hästskor.

När jag vaknade imorse mådde jag inte alls så bra. Först tänkte jag att det berodde på att jag inte ätit så mycket middag igår och sen druckit några öl efter det. Jag tyckte dock att det var kosntigt eftersom det inte alls vara många öl. Sen fick jag en släng av att bli religiös och tillbe porslinsguden. Och jag hade ont i huvudet och feber. Sedan visade det sig att även Ludy var lika sjuk och vi insåg att vi antagligen blivit matförgiftade av kräftorna. Så inte nog med att de var små och smaklösa, de gav oss matförgiftning också.

1 kommentar:

  1. Nämen stackare, det är inte alls ok att pissiga små kräftor orsakar så mycket lidande.
    /Magda

    SvaraRadera