tisdag 7 april 2009

Grillparty och begravning

Jag hann dessvärre inte dokumentera min dag igår - så nu blir det två dagar på en gång.

Igår hade vi grillmiddag med några av Ludys vänner. Inför grillningen bakade jag bröd - det var ett projekt i sig bara att hitta ingredienser och försöka lista ut hur mycket jag behövde av allt. Resultatet blev väldigt lyckats trots allt, och alla var jätteimponerade. Tydligen känner de ingen som bakar sitt eget bröd. Till mitt bröd hade vi enorma mängder grillspett och stekar. Jag hittade även ett öl från ett microbryggeri här i Texas och prövade deras Indian pale ale ( Saint Arnold - Elissa). Den var riktigt god. Till min glädje fick jag även höra att bryggeriet faktiskt ligger här i Houston - så vi ska åka dit nån dag.




Idag körde min snälla rumskompis mig till jobbet. På kvällen hämtade hon mig efter jobbet. När vi kom hem upptäckte vi att hennes fisk sedan åtta månader valt att ta livet av sig och hoppat ur sin skål. Ni ser den där lilla svarta hoptorkade högen i hörnet - det är fisken

Efter en högtidlig begravning vid toaletten, till tonerna av Over the rainbow i Hawaiianskt format åt vi middag. Nu ska vi bege oss till bion och se Monster vs aliens. Bejb såg den också ikväll - så det är nästan som att vi gått på bio tillsammans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar