söndag 28 juni 2009

Bryggeri och ölprovning

Saint Arnolds är ett bryggeri här i Houston som gör väldigt god öl. De har visning av bryggeriet varje lördag klockan ett. Så idag begav Philip och jag oss dit.

Tyvärr måste jag säga att det var en besvikelse. Turen gick ut på att en tjock kvinna som stod på en ranglig byggnadsställning pratade i en mic i tjugo minuter. Lokalen var liten och knökfull. Helt plötsligt slog det mig att AC trots allt är väldigt bra, att jag inte är gjord för varma klimat och att min top var väldigt dålig på att dölj hur varm jag var. Till min lättnad fanns det flertalet människor som såg precis lika varma ut som jag kände mig. Iaf, alla bara väntade på att kvinnan skulle prata klart så att man kunde börja provsmaka. Man fick ett litet glas med öl, men de flesta där köpte stora glas och drack mer än måttligt. Jag förstår inte hur de skulle kunna köra därifrån sedan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar