söndag 21 juni 2009

Varför man inte promenerar i Texas

Idag har jag lärt mig flera saker:

1) På söndagar öppnar alla affärer vid elva, så det är ingen idé att gå dit vid tjugo över tio
2) Det finns väldigt många affärer på gångavstånd från min lägenhet
3) Jag förstår varför alla tar bilen till affären, även fast den ligger på gångavstånd

Jag tänkte vara produktiv och gå och kolla om jag hittade några saker till lägenheten. Det finns faktiskt bra trottoarer och övergångsställen vid mig (antagligen pga alla fina hotell som ligger där). 10.10 lämnar jag lägenheten till fots. 10.20 inser jag att det var en dum idé att gå - det var redan runt 35 grader ute. Men jag hittade iaf flera affärer och restauranger precis där jag bor. En möbelaffär var öppen så jag gick in. Problemet med möbelaffärerna är att de har alldeles för många anställda, jag fick kryssa mig fram mellan dem och gång på gång tacka nej till hjälp. Min shopping tur blev dock inte så lång efetrsom inga andra affärer var öppna. Eller, det fanns två Starbuck (precis bredvid varandra...), så jag köpte en iskaffe med sojamjölk (min nya favorit). Sen gick jag hem igen. Väl hemma dimper jag ner framför datorn, med ACn på max och en liten handfläkt framför mig på bordet. Det får nog duga med utflykter för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar