tisdag 16 juni 2009

Inkommande samtal

I fredags följde jag med Ludy till ett pokerställe. Men eftersom jag inte spelar poker så hamnade jag mitt i en dubbelpingis match istället. Jag kan erkänna att vi som spelade inte tillhörde eliten, så bollen flög åt alla möjliga håll (lampan, den där springan i väggen (en väldigt stor springa), studsade på väggarna). För att slippa alla avbrott beslutade vi att det inte fanns några regler förutom att hålla bollen i spel, om den studsade på väggar, golvet eller lampan spelade ingen roll. Jag hade faktiskt hysteriskt roligt.

I lördags åkte jag och storhandlade. Och så passade jag på att klippa mig och färga håret. Jag har haft lite svårt att hitta en bra hårfärg här, så det blev lite mer clownrött än vanligt, men självfallet fint :)

Jag lärde mig också att om jag ska låta datorn vara på över natten så ska jag antingen stänga av skype, eller stänga av funktionen att Skype svarar automatiskt på inkommande samtal. Det lärde jag mig i söndags morse klockan sex när jag vaknade av pappas röst i rummet :p

På tal om samtal så får jag fortfarande många felringningar till min mobil - inte lika många som i början dock; då var det 1-2 per dag, nu 2-3 per vecka. Nu de sista dagarna har det dock tagit fart igen med massa asiater som ringer. Av nån aledning låter jag asiatisk eftersom de fortsätter att både prata (kinesiska?)och ringa efter att jag försökt förklara att de ringt fel nummer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar