fredag 5 juni 2009

Säkerhet

Jag har helt glömt att berätta om säkerheten de har när det gäller kontokort. På många ställen kräver de varken leg, pinnummer eller underskrift. Men ibland är de extremt noga med säkerheten, som när jag skulle tanka sist.

Jag hade vissa problem att betala - eller rättare sagt när jag dragit kortet och skulle välja bensinsort stod det ”Thank you for shopping with us” vilket jag dumt nog tolkade som att de ansåg att köpet var färdigt varpå jag avbröt köpet (dvs jag handlade ingen besin, och ingen kostnad drogs från mitt kort). Detta upprepade jag ytterligare en gång, för att sedan på tredje försöket gå in till kassan och betala innan jag tankade istället.

En dag senare får jag ett mail från min bank som säger att de spärrat mitt kort pga ”irregular activity” (jag drog kortet två gånger utan köp och köpte sedan besin för motsvarande 100 kr). Jag fick spendera två timmar i telefonkö samt med att prata med deras bedrägeriavdelning för att få dem att häva spärren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar