fredag 3 december 2010

Selektiv valet parkering

Igår var jag på jobbets julfest. I informationsmailet fick vi veta att de hade complementary valet. I regel dricksar man alltid några dollar och eftersom jag bara hade 20 dollars sedlar på mig så fick jag två dollar av en kollega på jobbet. Utanför huset står det fem personer som jobbar där. En utav dem kommer fram till min bil men gör inget försök att öppna dörren till mig. Ok, tänkte jag, lite konstigt att de inte öppnar dörren, men jag har inga problem med att öppna dörren själv. Han frågar mig om jag bor där varpå jag svarar att jag ska på julfesten. Han tittar på mig och svarar "Oh, in that case. You can park your car yourself". Sedan instruerade han mig hur jag skulle köra genom garaget och ut på en liten mörk parkeringsplats bakom hundrastgården.

Jag tänkte inte speciellt mycket på det, för om jag ska vara ärlig så föredrar jag att parkera min bil själv. Under middagen pratade jag med mina kollegor, och då visade det sig att de flesta fått valet parkering. Först trodde jag att de erbjöd de äldre kollegorna, men sen visade det sig att även flera av de unga doktoranderna hade fått det.

De kanske antog att jag inte tänkte dricksa...men...jag hade förstått det om jag haft en gammal skruttig bil. Men hur kunde de få det intrycket av min fina Stella? Jag hade ju tom drickpengarna redo i fickan. Jag har ett ord att säga: "Bah!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar