måndag 13 december 2010

Lights in the Heights

Det finns ett område här i Houston där i princip alla hus juldekorerar. Och då menar jag inte en adventsljusstake i fönstret utan hela huset täckt av lampor i all världens färger. Igår var en speciellt dag på så sätt att alla gator spärrades av för bilar och gatorna fylldes av människor som ville titta på alla dekorerade hus. Inte alla, men de flesta dekorerade sina hus, och de satt antingen på sin veranda och kollade på folket som gick förbi eller så hade de band som spelade eller folk som dansade eller uppträdde. Bland annat såg vi magdans, balett, säckpipa, orkestrar, körer och tomtar.

Självfallet är en given ingrediens på denna folkfest...öl. Folket som var där släpade runt på kylväskor fulla med öl, och allteftersom kvällen gick desto lulligare blev folk. Vi som faktiskt var där för att kolla på dekorationen nöjde oss med kaffe.

Magdansöser

Verandaband

Rosa flamingo

Giantisk snöglob

Ljus, ljus, ljus, två svenskar, och kaffe








Tyvärr fanns det inget hus som jag hade hoppats på, synkroniserat med blinkande lampor och musik. Men det var ändå kul att se, och jag har ALDRIG sett så mycket folk promenera i Houston på en och samma gång. Dock slutar jag inte förvånas över deras förmåga att lyckas inkorporera öl i varenda grej de gör.

Jag vet inte om jag kan ladda upp filmerna jag tog med min nya kamera, det är möjligt att det är fel format. Men jag testar, funkar det så har jag några till:

3 kommentarer:

  1. oh lord have mercy! det ser ju ut som vinterkrälsjukan gone christmas decorational!
    Får fixa sånt här tills nästa jul!

    SvaraRadera