onsdag 8 december 2010

Dagens I-landsproblem

Okej, så några mindre bra saker med min nya mobil. Batteritiden suger elefantballe. Igår kväll laddade jag den till 100% precis innan jag gick och la mig. Under dagen har jag knappt rört den och nu är den redan nere på 41%. Man kan heller inte ändra sin sms-signal (bortsett från de 6 standardsignaler som redan finns i mobilen). Det sistnämnda kanske låter som en petitess, men det är lite irriterande när nån i labbet får ett sms eftersom alla har en Iphone, och de flesta har samma sms-signal. Vem var det som fick sms? (Jaja, dagens I-lands problem, men ändå).

Till på köpet så suger AT&T. Täckningen är urusel och min mobil var låst för att ringa utlandssamtal. Vi ringde kundtjänst och de kunde inte förstå varför jag inte kunde ringa utomlands, men sen tillslut blev vi vidarekopplade till den internationella avdelningen och då fick vi veta att alla nya mobiler är låsta i 90 dagar. Hur kunde kundtjänsten inte veta detta? Till på köpet upplyste de mig att samtal till mobil i Sverige kostar över 4 dollar minuten...om jag inte köpte till en internationell plan för 3 dollar månaden, då skulle det kosta lite över 20 cent minuten. Och, om jag köpte till planen kunde de även låsa upp min mobil för utlandssamtal på momangen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar