onsdag 13 januari 2010

Planerar en flytt

Så, förra veckan fick jag nog och bestämde mig för att flytta när kontraktet går ut nu i slutet av april. Jag pratade med Alexa och det visade sig att hennes kontrakt går ut samtydigt så vi ska byta till en två och dela på då. Hela helgen har jag velat berätta för Ludy men på något sätt har vi lyckats gå förbi varandra. Det känns som att jag är otrogen och skyller på att jag ska berätta men bara skjuter det framför mig :p Men igår berättade jag det för henne och hon var helt okej med det.

Igår la vårt internet av. Två långa samtal senare är det fortfarande inte löst. Jag hoppades på att det skulle lösa sig över natten, men icke. Ringer kundsupporten blir man idiotförklarad. jag fröklarar att jag gjort allt, kopplat ifrån modem och router, dragit ur strömmen, startat om datorn, kopplat direkt från modemet tll datorn. Ändå läser de upp checklistan för mig och ber mig göra allt det jag precis sagt att jag gjort. Idag var jag ändå tvungen att ringa supporten för när jag ville online fick ajg bara upp Comcasts egna sida där det står att jag behöver registrera mig som kund. Samtalet går ut på att jag får göra samma sak om och om igen... Killen i supporten var dock väldigt bra för han vägrade ge upp. Så, tillsist efter en timme i telefon lyckades han på något sätt få bort inställningarna som sa att vi inte hade något konto. Så nu äntligen kan jag koppla ihop mig med omvärlden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar