fredag 22 januari 2010

Min nya leksak

Jag tog jättefina bilder på henne, men det verkar som att min kamera blev för avundsjuk över hennes vackra djupröda färg och kvinliga former, att kameran bestämde sig för att helt radera minnet över att hon någonsin funnits. Jag lovar att det kommer bilder så småningom. Jag pratar självfallet om min nya leksak, min fina röda KitchenAid som jag köpte för en billig slant om man jämför med vad den skulle kosta i Sverige. Jag har inte hunnit leka med henne än, men det kommer; speciellt när jag köpt till alla tillbehör som jag vill ha, som pastamaskinen, glassmaskinen, köttkvarnen och korvstoppningstillsatsen.

Annars...tjaa... För någon dag sen var jag ute och åt Hot pot. Jag älskar när man får laga maten själv direkt vid bordet. Igår var jag ute och åt på en vietnamesisk restaurang med Alexa och hennes tre vänner. Jag hade dock inte räknat med att gå rakt in på en restaurang där en DJ spelade jättehög trancemusik och det var fullt med stiliga killar med rosa drinkar i martiniglas. Hennes tre vänner var inte bara bögar, utan uppfyllde den steroetypa mallen; stilmedvetna, feminina, sociala, glada, utåtriktade och superpositiva. Allt man sa var "hilarious" eller "fabulous". Var man på dåligt humör innan så var det som bortblåst. En av killarna fick lite oväntat sin middag samt två rosa drinkar betald av en okänd beundrare, vilket ledde till att hans kompis blev svartsjuk eftersom ingen någonsin hade gjort så för honom. Det hela var en väldigt trevlig kväll fylld med god mat, lite för hög musik och väldigt mycket skratt.

Jag har även lärt mig att när det kommer till kineser och t.ex. att planera utgång med middag, så måste man fråga tre gånger innan de tackar ja. Det handlar inte om att man tjatar ut dem tills de tröttnar och tackar ja - det är helt enkelt bara så. Det förklarar också varför den kinesiska tjejen frågade mig tre gånger, trots att jag tackat ja redan första gången.
- Vill du följa med på middag på måndag?
- Nej.
- Vill du följa med på middag på måndag?
- Nej
- Så, vill du följa med på middag på måndag?
- Ja det låter trevligt.

Jag har även lärt mig att här i USA krävs det ganska mycket för att dejta exklusivt. Efter sju, åtta dejter anser man fortfarande att man får dejta andra och göra precis vad man vill samt att man inte har några förpliktelser mot den man dejtar. Det här kan pågå hur länge som helst, ända tills man tar "det där snacket". Men helst skjuter de så länge som möjligt på det där snacket, ofta i väldigt många månader.

2 kommentarer:

  1. That was very new for me to know Chinese folks like making invitation for 3 times.

    SvaraRadera
  2. It was all new for me too :) But I trust my Chinese friend to guide me through all differences :D

    SvaraRadera