onsdag 27 januari 2010

Bank of Americas idiotsäkra bedrägerifilter

Bank of America har gjort det igen. Spärrat mitt kort p.g.a "irregular activity". Återigen spärrade de mitt kort för fler köp efter att jag betalat en elräkning, köpt min flygbiljett till Sverige samt köpt mat på en mexikansk restaurang. Samtliga köp är ganska vanliga - elräkningen betalar jag varje månad, jag har köpt tre olika flygresor på kortet samt går ganska ofta och köper mat på mexikanska restauranger. Hur kan de få det till att bli ovanlig aktivitet? Jag har pratat med dem och de påstår att det inte finns något att göra då de har en "ovanligt bra" algoritm för att upptäcka oregelbundna mönster i kortanvändandet, och att det finns för att ge mig utmärkt service. Jag har numera nummret till deras bedrägeriavdelning på speed dial på min mobil.

Något helt annat: Jag älskar min nya KitchenAid! I helgen bakade jag muffins med bulgarisk ost, spenat och skinka. I går gjorde jag pizzadeg. Och idag gjorde jag potatismos. En minut och moset var klart, utan att jag behövde hålla i någon elvisp. Till middag panerade jag fisk, gjorde potatismos samt en ägg- och persiljesås. Jag förstår inte hur man kan tycka det är tråkigt att laga mat till sig själv - det är ju en jättebra avkoppling efter jobbet. Speciellt när man har en röd skönhet som hjälper till :D



Och återigen något helt annat. I december skickade jag in ett abstract till AACRs annual meeting. Denna månad skulle man få besked om det blev accepterat för en poster eller inte. Jag fick beskedet idag. Jag ska inte ha någon poster...utan jag ska ge en muntlig presentation på ett mini symposium... Gaaah! På ett sätt känner jag mig hedrad, men samtidigt börjar jag redan få lite ångest om vad jag ska presentera. Konferensen är ju jättestor, förra året var det 16 000 deltagare. Undrar hur många det är som brukar gå på såna här småföredrag... Jag går fortfarande och väntar på ett mail som förklarar att de gjort ett misstag och att jag inte alls skall presentera.

3 kommentarer:

  1. För jag gifta mig med dig? Så där mycket mat lagar inte ens Malin.

    Fast du får sluta med broccolin!

    SvaraRadera
  2. Hmm, jag trodde inte månggifte var laglgt i Sverige :p

    Va, broccoli som är såg gott! Du är konstig.

    SvaraRadera
  3. Var inte orolig för seminariet. Det är numer inte innehållet som räknas utan ytan. Gå som vanligt, målad, spejsad, färgsprakande entusiastisk och du blir behållningen. Det räcker. Själv lägger jag en telepatisk skyddande hand över dina skuldror. gamgubben

    SvaraRadera