tisdag 24 maj 2011

Onödiga skyltar finns av en anledning

För ett tag sen renoverade de vårat gym. Bland annat la de in nya mattor och fyllde på med vikter som saknades. Efter renoveringen hade det även kommit upp en ny skylt på väggen "NO DOGS ALLOWED". Det måste nog vara den onödigaste skylten någonsin, vem sjuttsingen tar med sig en hund till gymet?

Idag lärde jag mig att hur puckad och malplacerad en skylt må vara så finns den där av en anledning. Imorse när jag gick till gymet var det en man där (vem går till gymet klockan fem en vardagsmorgon? (bortsett från mig som föredrar att träna själv och ha alla maskiner till mitt förfogande)). Iaf så hade han med sig sin råttlika, bjäbbiga yorkshire terrier som sprang omrking mellan maskinerna och skällde irriterande. Svensk som jag är sa jag inget. Jag stirrade ilsket (I gave him the Swedish eye som min kollega säger att jag gör ibland när jag är irriterad på en person) - men det verkade inte hjälpa. Han fortsatte kasta pipleksaker till den bjäbbiga hunden, samtidigt som han occuperade hälften av gymets alla maskiner med sina svettiga handdukar. Själv höll jag på att trampa på den några gånger, faktiskt helt av misstag, och jag var livrädd för att nån av vikterna skulle ramla ner och krossa den eller att den skulle råka fastna i nån av maskinerna jag använde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar