tisdag 3 maj 2011

Muterade Texasmyggor

Jag har 15 minuters inkuberingstid av mina celler nu, så jag tänkte passa på att upplysa er om att de muterade Texasmyggorna har vaknat till liv igen. Det började för ca två veckor sen med en svullen arm (jag låtsades att det var min mega biceps som börjat ta form - men vem försökte jag lura?). Så min vänstra arm var röd och svullen, plus att jag hade ytterligare tre bett på underarmen och på ryggen, alla röda och svullna. I vanliga fall reagerar jag alltid lite på de första myggbetten jag får under året, men här i Texas är reaktionen värre än vanligt.

Efter de fyra första betten fick jag inga fler och jag trodde att faran var över. Men icke sa nicke. Igår fick jag tre nya myggbett - alla på min högra hand. Vad är det förresten för dum mygga som försöker suga blod på handen? Åh du vackra fina svullna hand! Helt plötsligt längtar jag efter gamla hederliga svenska myggor (och Xylocainesalva) där betten kliar lite men inte svullnar upp till storleken av en mindre boll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar