lördag 14 maj 2011

Note to self: Tacka inte när en bil låter mig passera

Jag har precis varit på en promenad till Central Market för att fördriva min fredagskväll samt inhandla kvarg. (Självfallet hade de inte kvarg)

På vägen dit skulle jag passera en väg (en av många vill säga) där det stod en bil som just skulle köra ut. Han väntade med att köra och släppte förbi mig. Svensk som jag är så tackade jag med en handhälsning. Dessvärre misstolkades detta som att jag sökte kontakt och han vevades genast ned rutan och försökte inleda en konversation. Som tur är har jag bott i Texas tillräckligt länge för att inte vara artigt svensk och stanna och mot min vilja hamna i en timslång konversation. Istället traskade jag helt sonikas vidare och låtsades som att jag inte alls noterat att han hängde halvvägs genom rutan och skrek "HELLO!!! How're you doing!?!?!" för fulla muggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar