fredag 20 maj 2011

Hundvakt, del 3

Herregud, är det så här det känns att ha småbarn? När ska man få sova egentligen?

Återigen tog jag dem på en 50-minuters lång promenad på kvällen för att de skulle göra av med energi. Trots detta väckte Augusten mig flera gånger under natten genom att trampa på mig och släppa en blöt trasa (som en gång i tiden var en hundleksak i form av en svart hund) på mig och hoppas på att jag vill leka. När jag inte svarar på hans inviter går han iväg och hämtar en ny leksak som fortfarande är någorlunda hel och fortfarande innehåller den där sablans plastdosan som piper då han tuggar på den. Han placerar sig sedan strategiskt vid mitt ena öra och börjar tugga.

När han tillslut lugnar ner sig, då är det Franklins tur att hålla mig vaken. Helt plötsligt, från ingenstans, börjar han försöka attackera sin egen rumpa. När det inte funkar försöker han istället att fånga sitt bakben. Jag tittar förundrat på honom och undrar vad i hela fridens namn han håller på med. Sen börjar han att gny. När Franklin gnyr - då går mitt hjärta sönder lite. Efter att ha kollat var närmaste dygnetrunt öppna veterinär ligger (som en sista utväg) så gör jag allt jag kan för att få honom att må bättre. En kvarts vattenmelon, en halv allergitablett (för hundar) och ett bad senare (han - inte jag) så verkar det lugna ner sig. Och jag kan äntligen lägga mig och sova.

7 kommentarer:

  1. Vad har du gjort med dina RSS-feeds? De har försvunnit så jag får inte dina uppdateringar längre? :-(

    SvaraRadera
  2. Vad märkligt. Kan inte minnas att jag ändrat ngt, men ska kolla upp det till helgen

    SvaraRadera
  3. Märker du inte det på mängden kommentarer?

    SvaraRadera
  4. Nä. Jag lever i min egen lilla bubbla :p

    Så.... funkar det nu?

    SvaraRadera
  5. Ja, det funkar utmärkt! Tänk om du kunde ta bort verifieringskoden också, då skulle jag hinna skriva dubbelt så många kommentarer :-)

    SvaraRadera
  6. Haha, kanske finns där av en anledning :p

    (plus att tro det eller ej, men konstigt nog fick jag massa spam förut så det var därför jag fixade det såhär)

    SvaraRadera