söndag 1 maj 2011

Min amerikanska sida vs Jantelagen

Jag är trots allt svensk och gillar inte att skryta om mina kunskaper och erfarenheter, så som man däremot gärna gör här i USA. Här brer man även på lite extra också, allt för att sälja sig själv. Till viss del tycker jag att det gått till överdrift här, men samtidigt borde vi verkligen lära oss av dem. För att ta sig fram i arbetslivet måste man kunna sälja sig själv, och då funkar inte alltid den svenska blygsamma attityden. Jag är bara så rackarns dålig på det!

Men, det sägs ju att träning ger färdighet. Så, jag tänkte därför ta mig lite plats här i bloggen och meddela en bedrift som jag är lite smått stolt över (trots att den djupt inprintade Jantelagen skriker åt mig att vara tyst :p): Inte nog med att min artikel nyligen blev accepterad till Molecular Endocrinology, den blev även vald till omslagsbild (i juni numret)!

3 kommentarer:

  1. GRATTIS! Klart du inte ska vara tyst om det, det är ju superkul! Njut av äran istället. (Det är faktiskt ok att göra folk avundsjuka, det är ju inte som att de dör av det) :D Kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas de tar en bild av dig som omslagsbild/flicka. Trevligare än ett intetsägande diagram. Jantelagens nionde bud säger "Du skall inte tro att någon bryr sig om dig." Så skryt på du -ingen bryr sig iallafall.le

    SvaraRadera
  3. Jag fick se den slutgiltiga versionen av framsidan igår och jag blev riktigt nöjd med den (dock ingen bild på mig, men det kan man ju istället få i överdos i nästa nummer av Medicinsk Vetenskap) :) Jag ska se till att det kommer upp en länk till framsidan så småningom

    SvaraRadera