söndag 8 maj 2011

Jobb, bio, sand och myggor

Efter en tidig morgon samt förmiddag i labbet lyxade jag på mig ett biobesök igår. Jag såg Thor. Själva filmen var bra, det störande momentet var familjen bakom som hade med sig en bäbis. Jag förstår att även nyblivna föräldrar behöver lite nöje - men hur intelligent är det att ta med sig en skrikande unge på en fullsatt bio med en film som består av höga ljud och endast kommer att få ungen att skrika mer?

Efter bion åkte jag till Galveston för att möta upp med några vänner som hyrt ett hus vid stranden. Jag borde självfallet insett att med strandhus även kommer en strand och en sjuhelsikes massa sand. Visst, det är en strand; men vattnet är lite halvbrunt och det är såklart sand överallt.


Jag gillar verkligen inte sand. Den tar sig liksom in överallt och på ställen man inte trodde var möjligt. Sand i mobilen, sand i kameran, sand i min Kindle, sand i skorna, sand i håret, sand i munnen, sand i sängen. Jag kan fortsätta rabbla på i evigheter om alla ställen jag kommer att hitta sand på de kommande veckorna.

Vissa spelade fotboll; fast såhär på bild ser det mer ut som någon slags avancerad sand-dans.

De flesta sov över, själv satte jag mig i bilen och körde hem igen på kvällen då jag var tvungen att skörda mina celler vid sju på söndagsmorgonen. Sovmorgon på helgen; vad är det?

Jag beklagade mig för övrigt om Texas-myggorna för någon dag sen. Nu har en jäkel bitit mig i ansiktet, mitt på kinden. Det ser ut som att jag försökt mig på ett extremt misslyckats försök med rouge på ena kinden. Tack för den, myggskitar som inte verkar fatta var det är bäst att bita för att optimera sina chanser att hitta en trevlig blodåder att parasitera från.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar