söndag 2 oktober 2011

Oktoberfest; skadan

Sorry för den klena uppdateringen, som vanligt. Fullt upp på jobbet med skrivande av manuskript, avhandling och införskaffande av namnunderskrifter samt inlämnanden om ansökan om disputation. Lycklig som jag är så lyckades jag klämma in en kort weekende till München och Oktoberfest! (eller rättare sagt, som tur var bokades denna resa in tillsammans med några vänner från USA tidigt i år innan jag insåg hur mycket jag skulle ha att göra på jobbet).

Vi flög ner på fredags eftermiddagen och kunde avnjuta en otroligt god middag på Löwebrau.




Jag beställde en halv anka med rödkål och potatisknödel och nästan studsade av lycka då den första tuggan nådde min mun. Någonstans där i extasen lyckades jag med konststycket att sträcka min ljumske. Självfallet upptäckte jag inte detta förrän det var dags att lämna stället och jag ställde mig upp och tog ett steg. Satan i gatan vad ont det gjorde. Jag hade lyckats att skada mig själv då jag drack öl - och jag hade inte ens en rolig/dum historia att förklara mig med. Jag vet inte ens vad som hände, eller när det hände. Jag haltade hem och hoppades på att det skulle gå över under natten. Men icke sa Nicke - det var t.o.m. värre nästa dag och jag haltade omkring i München bäst jag kunde. På söndagen hade det som tur var gått över - för att istället ersättas av en grym träningsvärk i det osträcka benet p.g.a. allt haltande. Ja jisses så det kan gå för att man blir exalterade över en anka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar