måndag 3 oktober 2011

Oktoberfest; söndagen

Söndagen var dagen D- dagen vi spenderade på området och dagen min rumskompis hade lyckas boka in oss på middag i det populära tältet Hippodrom. Vi började dagen med att bara gå omkring på festivalområdet. När vi gjorde vår tågluff för några somrar sen var vi i München och tittade på festivalområdet. Detta var innan Oktoberfest ägde rum, och det fanns enbart stommarna för de olika tälten. Vi hade tyckt att det var enormt då, men nu när det tillkommit en massa åkattraktioner, tivolistånd, matstånd och tusentals människor så kändes det ofattbart stort.

Vi gick omkring, åkte några åkturer, sköt gevär, åt mat och självfallet smakade på den lokala drycken. Den första åkturen vi åkte var en liten bergodalbana. Alex och jag satt i en vagn, medan L satt i vagnen bakom oss. Redan efter första svängen lossnade hennes säkerhetsbygel - härligt att veta att de satsar på säkerhet! (som tur var var det en åktur anpassad för barn så det fanns inga loopar).



Två glada töser på HB
Vid sju var det dags att bege oss till Hippodrom. Inte nog med att vi lyckas få plats där, vi fick nog en av de bästa plasterna. Detta tält är i två våningar, och vi fick bord på andra våningen precis vid kanten, med utsikt över bottenplan och orkestern. Man kunde boka bord för upp till tio personer - vi var endast sju. Jag tror att de för enkelhetensskull bar ut samma mängd mat till alla bord, vilket resulterade i att vi hade kopiösa mängder mat. Jag tror inte ens att vi lyckades få i oss en tredjedel av allt som ställdes fram...

Hippodrom


Tillsammans med vår officiella Oktoberfestmaskot som jag vunnit tidigare under dagen i ett skyttestånd.

3 kommentarer:

  1. Det kanske jämnar ut sig mot min avundsjuka av din dyra öl :p

    SvaraRadera
  2. Vi ska planera in den där festen... du har inget att göra efter jul va?

    SvaraRadera