tisdag 18 oktober 2011

Stella - inte ännu svensk

Så i morse var det dags för registreringsbesiktning. Efter 50 minuter fick jag beskedet - hon gick tyvärr inte igenom. Besiktningsingenjören var supertrevlig och bad om ursäkt för att han inte kunde godkänna henne.

Men, det lät som att det var tre ganska enkla saker som behövde fixas:
1) Ta bort solfilmen på framrutorna
2) Byta signallampan/blinkersen fram från orange lampa till vit
3) Stansa in ramnumret bredvid motorn, i minst 7mm storlek

Första fixade jag lätt som en plätt. Skrapade bara upp ena hörnet med nageln och sen drog jag bort hela filmen.

Tvåan var lite klurigare då jag inte visste vilken lampa som skulle införskaffas eftersom denna bil aldrig funnits på den europeiska marknaden. Men nu är lampor införskaffade och det behövs endast bytas. (Kan väl inte vara så svårt?) (Haha, när han sa att lampan behövde bytas sa han "Du kan ju fråga din bror, eller pappa, eller en kompis, eller en kollega att byta lampan", varpå jag svarade "Eller så kan jag byta den". Stackarn bad nog om ursäkt tre gånger :p)

Trean. Hmm, ännu lite klurigare än vad jag trott. Var kan jag hitta stansar som är minst 7mm höga? Och jag måste både ha siffersats och nummersats. Klurar lite på det och återkommer för att rapportera hur det har gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar