torsdag 18 augusti 2011

Smurfs möhippa


Så, i lördags var det dags för Smurfs möhippa. Eftersom hon är väldigt förtjust i Grotesco såg spelade vi lite på sketchen om Hitlers svensexa:
 
Dagarna innan såg vi till att folk ringde till henne och frågade om annonsen angående försäljning av en kakadua. Först trodde hon det var en felringning, sen började hon ana något. Det roliga var då hon hela tiden insisterade på att hon inte hade en kakadua, men sen för det sista samtalet gjorde hon en kovändning och hade helt plötsligt en kakadua till försäljning. Min kompis som då ringde blev lite ställd eftersom jag sagt att hon hela tiden sa att hon inte hade en kakadua och att han därför inte behövde förbereda så många frågor. :p

På morgonen kidnappade vi henne och åkte hem till J för brunch (och det hade J styrt upp väldigt fint)




Själv passade jag på att ta en timmes tupplur då jag endast sovit tre timmar natten innan, och gått upp vd sex på morgonen för att baka bröd till brunchen.

Sedan var det dags för uppdrag. De tre hon hann med var att hon fick en kamera och skulle fota olika grejer, massa kändisbilder där hon skulle leta look-a-likes och be om en autograf samt be främlingar om äktenskapliga råd.


Runt två mötte vi upp med Ewa som tagit sig ända från Göteborg för att vara med! 


Bride to be

Dagen aktivitet var Sumo-brottning. Vi åkte till företaget i Spånga, men om vi vetat att det var så bra väder hade vi hyrt dräkterna och varit i en park istället. Det var galet roligt, men satan i gatan vad jobbigt det var! Efter en match var man helt slut.




Jag i rött




Man var helt handikappad när man väl ramlat. Hamnade man med ansiktet nedåt behövdes nån som först fick rulla runt en, för att sen hjälpa till att dra upp en.

Efter detta var det mer uppdragstid på stan, och sen runt sex på kvällen drog vi hem till henne för Sing-Star och middag. Då temat på deras bröllop är södra USA planerade jag menyn enligt detta tema.

Kyckling fylld med dubbelbakad potatis med bacon

Stuvad mangold

Tomat, kikärts och cilantro sallad
Dirty rice, fast utan lever
Stekta gröna tomater (dubbelpanerad i mjöl och parmesanost)
Sötpotatis med marshmallows (som faktiskt var riktigt gott när man kryddade med apelsinkoncentrat och kanel)
Majsbröd med chili och ost



Red velvet cake, med en tvist av rom i frostingen. Räkan införskaffades i Kroatien och hon i mataffären kollade väldigt konstigt på mig då jag köpte den. Den saknade nämligen prislapp och hon tyckte det var mäkta jobbigt att försöka ta reda på priset. Skam den som ger sig - jag stod gott och väntade vid kassan i minst tio minuter medan hon aktivt inte försökte ta reda på vad den kostade, och hoppades antagligen att jag skulle ge upp.
 

Vi hade tänkt köra utgång, men dagen hade kört slut på oss så vi var kvar hemma, drack vin och pratade in på småtimmarna istället. Det hela blev en riktigt lyckad dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar