söndag 14 augusti 2011

Äntligen ett förråd

Hurra! Jag har äntligen fått ett nytt källarförråd.

Samma vecka som jag flyttade hem gick jag ner till källaren för att kolla till mitt förråd - innan jag började bära ner en massa saker dit ner. Döm till min förvåning då jag fann en stängd dörr som blockerade min väg till förrådet. I källaren finns en massa med förråd, mitt har legat lite avskiljt från alla andra tillsammans med ett annat förråd. Nu var det alltså en dörr som spärrade av så att man inte kunde komma till rummet där våra förråd ligger. Jag ringer till ordförande i bostadsföreningen - och får svaret: "Ja just det. Vi kom på att förreningen behöver en verkstad och de två förråden ligger lite isolerat från alla andra, plus att ditt nästan var tomt, så vi bestämde att verkstaden skall ligga där. Vi visste inte när du skulle flytta hem, därför har vi inte sagt något till dig." Han sa sen att han skulle lämna dörren öppen så att jag kunde komma åt förrådet, men att det snart skulle flyttas och jag skulle såklart få ett nytt.

Sagt och gjort, nån dag senare har han mycket riktigt öppnat dörren så jag kommer åt mitt förråd. Jag tänkte gå ner och sätta ett hänglås på mitt förråd för att visa att jag kommer att behöva det. Hittills har jag inte behövt ha ett lås då de mesta av möblerna jag förvarat där är de som den förra ägaren lämnade i lägenheten - och jag lämnade förrådet öppet då en kompis skulle komma och hämta dem. Jag hade ett lås, men själva hållaren för att sätta fast låset i var trasigt. Därför tog det ytterligare några dagar innan jag gick ner igen, denna gång med ett nyinköpt cykellås.

Men då hade de redan flyttat mitt förråd. Alla grejer samt dörren var flyttad till en ny plats i källaren. De hade alltså monterat upp dörren, men ej satt upp hönsnätet - så nu hade jag en dörr mitt i ett rum samt mina grejer lutade åt ena husväggen. På platsen, i det fönsterlösa rummet längst in i källaren, där mitt tidigare förråd legat fanns nu ett bord, en massa sågspån och verktyg...och tre fyra tomma ölburkar, ett vinglas halvfullt med vin, en öppnad påse med jordnötsringar och en halväten Brie. Hmmm...jag kan ju tänka mig festligare platser att dricka vin och äta ost på, men jag antar att när man är sugen så duger vilken plats som helst :p

Sen har det varit sommar och väggarna (hönsnätet) har inte kommit upp. Jag har varit lite frestad att sätta ett lås på dörren för att demonstrativt visa att jag behöver förrådet - men tänkte att jag skulle ge dem lite mer tid iom semester. Nu idag såg jag att mitt förråd är färdigt. Perfekt! Jag tror nämligen att mitt flyttlass kommer om ca en vecka. (Wiiiie - Stella kommer!!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar