söndag 5 juni 2011

En produktiv lördag

Idag var det min rumskomps födelsedag. Då min födelsedagspresent, som skeppats från Austin, på något magiskt sätt kommit helt på avväga och hamnat i Kalifornien, gjorde jag istället det jag är bra på: att baka. Jag väckte henne med skönsång (snarare antagligen inte) och svensk jordgubbstårta.
Sen dukade jag fram frukosten som bland annat bestod av nybakta scones och hemmagjord jordgubbssylt.

Jag passade även på att slå in Franklin i en rosett :p


Sen bar det av till hundparken där det var mopsträff:


Augustin o Frankling i bilen

Augusten i bilen

Finaste Frankling. Igår var han och fixade sina tänder. Mopsar, och antagligen de flesta hundar, måste sövas ned innan "operationen", den kala fläcken på hans vänstra framben gjordes för att de skulle kunna "fästa sövningsvätskan" där.

Mopsar i vagn

Ett fåtal av alla mopsar som var där

Efter hundparken åkte vi snabbt förbi bank drive throught:n. Varför gå ur sin bil när man kan göra allt i den?

På kvällen blev det utgång för att fira födelsedagsbarnet, på Kung Fu saloon. Ytterst trevligt! Och tydligen gjorde min prickiga klännings succé för alla ville prata med mig :p


1 kommentar: