söndag 17 april 2011

Bilder från Las Vegas










Bilutställning:


Jag skulle testa på vattenmassage. Det var en maskin som såg ut som en kombination av ett solarium och en biltvätt. Själva massagen var ganska lustig då man låg täckt av en plastfilt så att man inte blev blöt, och sen sprutade varma vattenstrålar över hela kroppen. Dock var det kö, och medans jag väntade fick jag passa på att sniffa lite smaksatt syrgas. Det skulle tydligen göra alla möjliga under med kroppen; man skulle bli piggare, känna sg fräschare, vakna upp etc. Sjukt töntigt när man tänker efter. Men det var gratis, och gratis är gott:



Ett stopp vi gjorde var på The Gun store. Jag var som ett barn i en godisbutik som hade stora problem med vad jag skulle testa på. Tillslut valde jag deras paket som innehöll H/K MP5 SMG w/50 Rds, Semi-Automatic Rifle w/10 Rds, 12ga Shotgun w/5 Rds. Shutgun var faktiskt roligast. Dock var det lite väl lång kö. Jag överdriver inte när jag säger att vi stod i kö i minst två timmar:




Vi köpte ett 24-timmars buffépass. Med detta kunde man äta hur mycket man ville på 7 olika bufféer under 24 timmar. Man började med en sen middag så att man även hann med frukost, lunch och ytterliggare en middag. Sista måltiden var vi mätta och fulla upp till öronen, men vi ville ändå titta på den restaurangen och gick dit och petade lite i maten.


Vissa av restaurangerna hade grymma efterrättsbufféer:


Typisk amerikansk frukost: blaskigt kaffe och munkar

Paris hade bästa maten!

Och själva restaurangen, som var inomhus var byggd och målad så att det kändes som att man satt på en uteservering under blå himmel.


Sista bufféen och min mage är full. Det var lite tråkigt att jag var så mätt då de hade en väldigt bra skaldjursbuffée:




Sakegelé med en munk i. Den märkligaste, och by far äckligaste, efterrätten jag smakat på länge:




Sista dagen i Houston gick vi en TexMex restaurang i närhete, för att äta äkta TexMex:


Sen var det dags för bejb att åka hem. :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar